Sunday 15 July 2012

Cita-Cita

Semua manusia ada cita-cita. Rasanya tak ada manusia yang tak ada cita-cita. Tapi ada juga yang ada cita-cita dan cinta. Huh.. Apa-apa je la. Aku nak cita pasal cita-cita aku yang berlambak dari darjah satu.

Waktu umur aku tujuk tahun aku teringin sangat nak jadi polis. Sebab waktu tu aku fikir yang boleh tembak orang. Polis boleh tembak orang and then tak kena tangkap. Bila aku dah besar sikit aku fikir balik polis bukannya boleh tembak orang sesuka hati.

Darjah tiga sampai aku darjah enam aku nak sangat jadi doktor. Memang science aku usaha bagi dapat A. Aku memang minat gila Science. Tapi barulah aku sedar yang aku ni ada Haemophobia iaitu phobia akn darah. Bila aku tengok darah ja mesti rasa pening macam nak pengsan.

Masuk form one sehingga kini aku nak jadi architect. Bukan sekadar architect, aku nak jadi novelist, pelukis dan juga photographer. Banyak kan? Hahaha... Biasa la..aku.. Yang mana satu bakal tercapai pun aku tak tau. Wallahualam. Tapi yang pasti aku kena usaha dulu...

3 comments:

  1. Serius sapa sapa cakap pasal cita cita , semestinya menarik. Cita cita & angan angan mmg tak boleh dipisahkan.

    Sekarang cita cita saya untuk lebih dicintaiNya & mahu berpurdah :')

    ReplyDelete
  2. setiap sorang tu,memang kena simpan 3 ke 5 cita-cita.. jangan simpan satu je..
    faedah kita simpan lebih dari satu cita-2 is..

    1.kita akan belajar lah semua subjek yg berkaitan dgn cita-2 kita semua tu.hasilnya,,manalah tahu dapat,selain tu,, umi,abah,cikgu pn proud..
    2.kalau tak dapat satu, cuba yang lain lagi..

    panjang nyee komen sy.. hihiii xD

    ReplyDelete
  3. hehe...sya stuju dgn pndapat awak...
    mmng kta kna smpan lbeh drpd 1 cta2...
    biar cinta 1 x pa..hehe

    ReplyDelete