Friday 31 May 2013

Benci Lelaki?

ASSALAMUALAIKUM

Before that...see this...


What is mean by hate?
It's benci. Yes. Bila kita benci kita akan rasa annoying sangat-sangat kat dia. Why? Itulah satu perasaan yang dinamakan benci. 

Entry kali ni bukan nak cakap dengan lebih terperinci about benci tapi ada kaitan la dengan benci tu sendiri. Setiap orang ada perasaan tu. Nowadays, seringkali aku dengar ayat:-

"I hate men."
"Aku benci semua lelaki."
"Lelaki tak guna. I hate all of 'em."

Setakat ni yang tu ja lah yang aku dengar. Setelah aku buat research yang tak berapa yang search 90.73% daripada perempuan yang berkata begitu adalah kerana depa tu putus cinta. Heart broken. That's why lepas clash jaa mula lah nak keluaq ayat yang tak berapa keramat tu.

Kepada yang pernah kata begitu pernah tak hampa terfikir yang kata-kata hampa tu sangatlah childish atau kata lainnya kebudak-budakkan atau kalau pakai bahasa aku GEDIK.Hampa perasan dak yang your father pun a men and your grand dad pun a men and your pak long, pak cik, pak su pun lelaki. Dan the most important is Rasulullah pun seorang lelaki. Lupa eh semua tu?

"Aku benci semua lelaki". Apakah? Terserlah kebangangan di situ. Habis tu benci lelaki nak kawin dengan sapa. Perempuan tak pun pondan. Huh... ker nak meng'andartu'. Bila hampa cakap benci semua lelaki serupa laa jugak hampa benci bapak hampa, tok wan hampa, pak long hampa semua tu. Takkan sanggup nak cakap benci Rasulullah kut. Melampau sangat dah tuu..

Jangan sebab nila setitik habis susu sekawah. Bukannya nak membela ka apa tapi aku menyampah ar bila dengaq ayat tu. Seriously, before you talk use your brain instead of your knee. Ada faham. Kalau tak faham, fahamkan jugak. Understand?? Good girl.. Hurmm..banyak pulak aku type kali ni. Whatever..

#siapa makan bom dia yang meletup... think of it, okhay...

No comments:

Post a Comment