Saturday 22 December 2012

Result

Assalamualaikum...

Selepas tarikh 19/12/12 dan selepas jam 11.00 pagi ramai orang tanya begini..

"Amacam result?"
"Dapat berapa?"
"Staright A paa?"

Dan jawapan untuk semua soalan itu adalah.

"Aku dapat 7A2B jaa. Tak sepandai hampa. Aku biase2 je."

Sangat terkilan bila aku hanya dapat 7A2B saja. Rasa macam dunia aku dah gelap. Tapi bila aku tengok betul-betul result aku, aku macam tak percaya. Aku dapat Arabic A. Serius aku tak percaya. Kat situ jugak aku melompat. Aku aku nangis jugak. Ingatkan Arabic yang B tapi BM dengan KHB yang B.

Ramai yang kata aku ni bukan melayu paa... Sebab english aku A. Arabic aku A. Cuma BM aku kecundang. Aku rasa bersalah sebab bagi mak aku kecewa dengan result aku ni. Semuanya salah aku sebab tak usaha sungguh-sungguh.

Tapi nasib baik jugak la Science and Math aku A. Ada peluang nak masuk kelas science. Aku nak sangat masuk kelas science dan aku janji kalau aku dapat kelas Science kat maahad aku akan usaha sungguh-sungguh and aku takkan main-main lgi.

Mungkin bukan rezeki aku kowt. Try cuba SMRAMM and SPM nanti. InsyaAllah score. Aku nak buat betul-betul supaya mak aku tak kecewa lagi. Mintak-mintak laa aku dapat masuk kelas science. Aminn..
Tolong doakan aku ya...  *peace no war..

3 comments:

  1. tahniah :) takpa. usaha lagi next time. insyaAllah boleh tuu. hehe

    ReplyDelete
  2. congrats Arabic dapat A
    usaha ntk kekalkan momentum yg ada supaya dapat result cemerlang dalam SPM plak..

    btw, niat ntk gembirakan hati ibu tu pastikan digenggam sampai bila2.. kyo dulu waktu PMR lagi teruk result.. Ummi menangis sebab kyo dulu pemalas gla, siap happy lagi walaupun result teruk..

    alhamdulillahh, result SPM boleh tahan gempak dia tapi ummi menangis gak.. menangis kegembiraan :)

    definitely one of the best days of my life :)

    ReplyDelete