Friday 26 August 2011

Diary

Ada orang tanya aku. Kenapa perlunya ada diary. Tulis semua benda dan rahsia dalam tu lepas tu senang je orang nak baca. Then baru nak nangis sbb semua rahsia dah pecah. Kalau yang baca tu bestfren sendiri tak apa la jugak tapi kalau yang baca tu kita punya musuh memang habis la. Mati.
Aku pun ada diary. Macam ni lah. Aku seorang budak perempuan yang tak ada tempat untuk meluahkan segala rasa hati dan tidak kepuasan hati. Semua rahsia aku terletak di dalam sebuah buku kiut yang berwarna biru mula yang dinamakaan diary. Bagi aku, aku kena luahkan jugak selagi tak luahkan rasa macam beban. Rasa macam kepala dah penuh. Bila dah dicontengkan semua benda kat atas kertas tu baru terasa lapang dada. Walaupun ianya hanya sebua buku yang tidak bernyawa tapi ia berharga. Bayangkan kalau diary hilang, mesti kita akan tercari-cari macam orang gila. So, pendapat aku ada perempuan yang suka luahkan semua benda di atas sehelai kertas okay apa. Kepada yang tak suka tulis diary dan juga khas kepada Miss 'S', jangan sibuk hal orang la. Biar la orang nak tulis diary ke apa. Kalau awak tak suka buat-buat suka sudah la.

*Jangan sesekali baca diary orang tambah-tambah diary kawan kita. Kepercayaan dia boleh hilang kalau dia tau kawan dia baca rahsia dia. Dan kalau yang TERbaca tu jangan pulak dok hebohkan kat oarng. Diary adalah barangan yang berharga dan private and confidential. Jangan sesekali merobohkan kepercayaan kawan,

*Kepada yg ada diary tu simpa la elok2 jangan sampai hilang.

No comments:

Post a Comment