Tuesday 14 June 2011

Math, Geog and Science

Aku baru je dapat result Math, Geog and Science. Semuanya 'A'. Alahai happynyer. Siap ada yang tertinggi dlm kelas lagi. Tu yang best duk kelas yang blakang-blakang tu. Tapi A pun tak tinggi mana. Kira okay la dari tahun lepas waktu form one. Dapat satu 'A' je. Huhuhu.. Sedih. Tu la sape suruh mogok sbb parents suruh masuk sekolah tu kan diri yang merana. Tapi tak pe tahun nie meningkat dengan mendadak.

Math - 77% (sepatutnya 78 oleh sbb tak ubah lagi markah. Ada satu soalan tu aku betul tapi ckgu tanda salah. Tak perbetul lagi)
Geog - 85% (tak jangka pun nak dapat macam ni sbb baca buku pun gitu2 je.)
Science - 77%

Sub lain belom tahu apa markahnya. Harap-harap elok la yer. Salah satu sebab aku terlontar masuk kat kelas belakang tu bukanya apa. Sub akedemik ok tapi sub arab/agama like tauhid, fekah, hadis and macam2 lagi. Biasa ler sekolah agama. Maktab Mahmud Alor Star pulak tu. The best school. Setiap kali aku jalan kat kelas depan yang first sekali tu memang senyap giler aku ingat ada cikgu rupa-rupanya tak de. Semua manusia dalam tu mengadap buku. Kalau kelas aku dengan kelas diorang memang beza giler la. Bagai langit ketujuh dengan kerak bumi. Mak aku cakap aku masuk sekolah dia dia mengajar tu gerenti duk kelas depan pnyer. Kat MMAS dia punya saingan tinggi. Nak masuk sekolah tu pun susah. Dalam berapa ribu orang yang mintak seratus orang je yang dapat. Bertuah sungguh aku duk sekolah tu..

No comments:

Post a Comment